Problemy ze snem – jak je wyeliminować?

Szacuje się, że nawet połowa Polaków może się nie wysypiać. Problemy ze snem mają ogromny wpływ na jakość naszego funkcjonowania. Bezsenność i inne komplikacje mogą powodować: zaburzenia koncentracji, poranne bóle głowy, pogorszenie samopoczucia, brak sił witalnych.

W związku z licznymi konsekwencjami zaburzeń snu, leczenie zdaje się być koniecznością. Niestety, bardzo często wybieramy najprostszą drogą, a mianowicie – tabletki nasenne. To rozwiązanie jest jak najbardziej skutecznej, jednakże działa tylko i wyłącznie na objawy. W praktyce oznacza to tyle, że problem nie jest rozwiązywany (tabletki nasenne nie likwidują przyczyny występowania bezsenności).

Co gorsze, tabletki nasenne bardzo często działają uzależniająco. Innymi słowy – jednostka po zastosowaniu tabletek nasennych nie potrafi zasnąć bez nich (niezależnie od warunków). To niebezpieczne zjawisko, którego powinniśmy unikać. Tabletki nasenne powinny zatem stanowić ostateczność jeśli chodzi o leczenie bezsenności.

Alternatywa: naturalne sposoby na bezsenność
Na całe szczęście, postęp medycyny pozwala zrozumieć schematy pracy organizmu, co umożliwia podjęcie naturalnej i równej walki z bezsennością. Niestety, efektywność takich działań bywa bardzo różna. Często zmiany skutkują dopiero po kilku tygodniach. Nie mniej jednak – nie niosą za sobą absolutnie żadnych reakcji niepożądanych.

W pierwszej kolejności musimy zadbać o dwa elementy: dietę oraz aktywność fizyczność. Ta pierwsza powinna być zdrowa, zbilansowana i regularna. Istotnym jest również to, by ostatni posiłek był konsumowany najpóźniej do trzech godzin przed snem. Jeśli zaś chodzi o aktywność fizyczną, to ma ona na celu poprawę ogólnej kondycji organizmu. Podobnie jak w przypadku diety, kluczowa jest regularność.

Istotne jest również to, aby zadbać o komfort w sypialni. Wywietrzone, odpowiednio wyziębione (do około 18 stopni Celsjusza) łożko z wygodnym materacem i poduszką potrafi zdziałać cuda.

Warto również zainteresować się suplementacją na problemy ze snem (nie mylić ze środkami farmakologicznymi). Wiele środków może ułatwić nam zasypianie.

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*