Jak jeść żeby przytyć?

Metamorfoza sylwetki nie zawsze musi oznaczać odchudzanie. Bardzo często walczymy z niedowagą, która to wydaje się być problemem równie poważnym. Nic więc dziwnego w tym, że tak często pojawia się pytanie „Jak przytyć?”.

Otóż odpowiedź jest banalnie prosta w teorii – poprawić odżywianie. W praktyce jest nieco gorzej, bowiem utrzymanie diety dla wielu stanowi ogromny problem. Co jeść, aby przytyć? Jak utrzymać dietę? Jak się motywować?

Niedowaga – problem bardzo poważny

Niedostarczenie organizmowi niezbędnych wartości odżywczych, minerałów i witamin może nieść za sobą naprawdę poważne konsekwencje. Ogólne osłabienie organizmu, zaburzenia pracy niektórych narządów, znacznie pogorszony wygląd zewnętrzny – to tylko część objawów niedowagi.

Niestety, problem ten bardzo często jest ignorowany (zresztą, podobnie jak nadwaga). Ludzie nie zdają sobie sprawy, że zaniechanie dostarczania organizmowi niezbędnych składników może mieć wpływ na długość życia i ogólną kondycję w następnych latach.

Jak jeść żeby przytyć?

Zmiana nawyków żywieniowych jest konieczna. Jak zatem powinna wyglądać dieta, by móc o niej powiedzieć, że będzie skuteczna? Przede wszystkim należy zadbać o to, by była zdrowa, a co za tym idzie oparta o trzy grupy produktów:

  • węglowodany złożone (5,5g na 1 kg masy ciała)
  • pełnowartościowe białko (2g na 1 kg masy ciała)
  • zdrowy tłuszcz (0,5g na 1 kg masy ciała)

W diecie na masę doskonale sprawdzą się takie produkty jak kasze, makarony, brązowy ryż, produkty pełnoziarniste, ryby, drób, nabiał oraz oliwa z oliwek i oleje roślinne.

Warto pamiętać, że posiłki powinny być dostarczane do organizmu regularnie – tzn, o stałych porach w równych odstępach. Przy diecie na masę liczba posiłków nie może być mniejsza niż pięć, a czas pomiędzy posiłkami równy około 2-3 godzinom.

Osoba walcząca o masę powinna również pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Sugeruje się przyjmować minimum 2-3 litry płynów, najlepiej w postaci zmineralizowanej wody niegazowanej. Dietę można uzupełnić suplementacją witamin i minerałów, celem dodatkowego wzmocnienia organizmu.

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*