Płaski brzuch: ćwiczenia

Okolice brzucha to miejsce w którym tendencja do odkładania się tkanki tłuszczowej jest największa. Nadmiar kilogramów w tym miejscu jest jak najbardziej powszechny.

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Należy mieć jednak świadomość, że nic nie przychodzi łatwo… chyba, że dodatkowe kilogramy. Spalanie tkanki tłuszczowej jest zadaniem trudnym, wymagającym. Jednakże przy odpowiednim podejściu można osiągnąć płaski brzuch w naprawdę krótkim czasie.

Płaski brzuch: ćwiczenia

Jak ćwiczyć aby brzuch był płaski, a mięśnie zostały uwidocznione? Przede wszystkim: SYSTEMATYCZNIE. To słowo klucz w przypadku każdej formy udoskonalania ciała. Dotyczy zarówno procesów budowania masy, jak i odchudzania.

Bardzo dużą rolę w procesach odchudzania brzucha mają ćwiczenia aerobiczne takie jak: bieganie czy jazda na rowerze. Czynności te generują duże zapotrzebowanie energetyczne, co sprawia, że organizm zmuszony jest do pobierania energii z materiału zapasowego. W ten oto sposób zachodzi proces spalania tkanki tłuszczowej. Dlatego też, aeroby są kluczem do sukcesu w walce o płaski brzuch.

Plan należy uzupełniać ćwiczeniami rozwijającymi mięsnie brzucha, takimi jak: skrętoskłony, nożyce pionowe i poziome, unoszenie tułowia, podciąganie nóg na drążku. Można również wykorzystać gotowe plany: A6W oraz ABS II. Warto jednak w tym miejscu pamiętać, że są to zestawy, które nie spalają tkanki tłuszczowej (robią to w niewielkim stopniu), tylko kształtują/uwidaczniają mięśnie.

Rola diety

Dieta pełni bardzo dużą rolę w procesach odchudzania organizmu. Jej waga jest nie mniejsza, aniżeli ćwiczenia, gdyż to w jakiej ilośc dostarczymy materiałów zapasowych, energetycznych i budulcowych bezpośrednio wpływa na efektywność danych ćwiczeń.

W momencie kiedy nadwaga jest równa kilku kilogramom nie trzeba stosować restrykcyjnych rozwiązań. Wystarczy zmiana nawyków na zdrowsze, pełnowartościowe, by osiągnąć sukces. Należy również mieć na uwadze, że bilans kaloryczny powinien być obliczany indywidualnie w oparciu o wagę, wzrost oraz generowane zapotrzebowanie energetyczne.

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*