Jak schudnąć przed wakacjami?

Już za około cztery miesiące wejdziemy w okres letni. Wysokie temperatury sprawią, że będziemy zmuszeni odsłaniać coraz więcej ciała. Dlatego też, jeśli masz nadwagę – to ostatni dzwonek, by podjąć trudy odchudzania.

Aby schudnąć do wakacji, musisz najpierw ocenić swój cel. Ile chcesz schudnąć? Jak chcesz wyglądać? Wizualizuj Twoje wyzwanie – dzięki temu wzmocnisz motywację.

Jak zacząć?
Redukcja zbędnych kilogramów to proces stanowiący niemałe wyzwanie. Wszak, ingerujemy dosyć znacząco w swoje ciało – zarówno procesami dietetycznymi, jak i treningowymi.

Osoby, które mają więcej niż 10 kilogramów nadwagi powinny zacząć od realizacji podstawowych badań. To pozwoli ocenić skład i kondycję ciała.

Dieta – podstawa odchudzania?
Podstawowym procesem dietetycznym jest rzecz jasna dieta. Jadłospis powinien być skonstruowany w taki sposób, aby był nie tylko skuteczny, ale także smaczny. Dlaczego jest to tak istotne? Musimy zadbać o to, by odchudzanie było jak najmniej uciążliwe.

Zasady diety odchudzającej:

  1. Liczba posiłków wynosić musi od minimum 4 do nawet 7.
  2. Pory konsumowania posiłków są stałe.
  3. Odstępy pomiędzy posiłkami są równe.
  4. Bilans każdego posiłku jest inny (uwarunkowany przez podejmowaną aktywność fizyczną w czasie dnia).
  5. Spożycie wody jest nie mniejsze niż 2-3 litry na dobę.

Trening – dlaczego warto być aktywnym?
Niezwykle istotnym procesem dla odchudzania jest trening. To właśnie za sprawą jego realizacji możemy spalać odłożoną już tkankę tłuszczową.

Wyróżnia się wiele różnych form treningowych na odchudzanie. Najefektywniejszą są wszystkie te, które cechuje: ogólnorozwojowość, stała intensywność oraz regularność. Niekiedy istotne jest również to, aby trening był progresywny (coraz intensywniejszy).

Ćwiczyć można zarówno w domu (podstawowe plany fitness), na siłowniach, lub na zewnątrz (bieganie, jazda na rowerze, pływanie itd.)

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*